Asiakkaiden tyytyväisyys hyvällä tasalla

15.02.2017, klo 15:04Kommentteja 0

Imatran Seudun Sähkö Oy on osallistunut vuosittain Energiateollisuus ry:n koordinoimaan energiayhtiöiden asiakastyytyväisyystutkimukseen. Tutkimusta on tehty vuodesta 2010 alkaen, ja viime syksynä asiakkaille tehty kysely oli järjestyksessään kuudes.

Imatran Seudun Sähkö osallistui tutkimukseen viidettä kertaa, ja monella mittarilla mitattuna tulokset olivat paremmat kuin kertaakaan aiemmin.

Tutkimuksessa haastateltiin 150:tä asiakasta puhelimitse. Tutkimukseen valikoituivat asiakkaat, joilla on voimassa oleva sähkönsiirto- ja myyntisopimus Imatran Seudun Sähkön kanssa. Tutkimuksessa kartoitettiin palveluiden eri osa-alueita sähkön laadusta asiakaspalveluun ja laskutuksen selkeyteen. Tavoitteena oli saada käsitys asiakkaiden tyytyväisyydestä yhtiön palveluita ja toimintaa kohtaan sekä löytää toiminnan kehittämiskohteet ja vahvuudet.

Kokonaisarvosanaksi yhtiön toiminnasta asiakkaat antoivat arvosanan hyvä +. Edeltävään tutkimukseen verrattuna tulokset nousivat lähes jokaisella osa-alueella. Yhtiön keskeisiä vahvuusalueita ovat laskutuksen selkeys ja yhtiön vastuullinen ja asiantunteva imago.

Imatran Seudun Sähkön asiakkaat arvostavat eniten häiriötöntä sähkönjakelua, laskutuksen selkeyttä, kilpailukykyistä hintaa ja palveluhaluista henkilöstöä. Samat asiat korostuvat myös valtakunnallisesti. Sähkönjakelun häiriöttömyydestä Imatran Seudun Sähkö sai asiakkailta erittäin hyvän arvosanan, ja vikojen korjausnopeuden arvosana oli toimialan keskiarvon yläpuolella. Asiakkaiden tyytyväisyys oli parantunut merkittävästi myös muutos- ja häiriötilanteiden tiedottamisessa sekä energiankäytön raportoinnin toimivuudessa.                  

Asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset otettiin tyytyväisenä vastaan yhtiössä.

– Erityisesti asiakkaat, jotka ovat asioineet kanssamme, kokivat saaneensa erittäin hyvää palvelua. Tulos oli selkeästi yli toimialan keskiarvon. Lisäksi tutkimuksen mukaan asiakkaidemme tyytyväisyys jo ennestään kiiteltyyn asiakaspalveluun on parantunut edelleen. Siitä kiitos kuuluu jokaiselle, joka on vuoden aikana ollut asiakkaiden kanssa tekemisissä, toteaa energiapalveluiden liiketoimintapäällikkö Jussi Selenius.

Hyvistä tuloksista huolimatta tavoitteet on asetettu jo tulevaan.

– Tavoitteenamme on nostaa kokonaistyytyväisyys kiitettävälle tasolle ja löytää sellaiset palvelukanavat, joilla pystymme palvelemaan asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Unohtamatta perinteistä puhelinpalvelua, joka on edelleen valtakunnallisesti ja paikallisesti mieluisin tapa ottaa yhteyttä sähköyhtiöön. Vastuullisena ja asiantuntevana yhtiönä haluamme erottua kilpailluilla markkinoilla erityisesti asiakaspalvelulla, jatkaa Selenius.

Haluamme huomioida asiakkaitamme monin tavoin, joten asiakastyytyväisyyttä pyritään lisäämään myös erilaisin arvonnoin. Viime vuonna arvoimme mm. kaikkien Imatran Seudun Sähkön myyntiasiakkaiden kesken lippuja Imatra Balletin uudenvuoden balettigaalaan. Bonusta kerryttävien sähkösopimusasiakkaiden kesken arvottiin Applen iPad ja lahjakortteja Rossoon. Lisäksi järjestimme useita huippuarvontoja sosiaalisessa mediassa. Jatkamme hyväksi havaittua linjaa myös kuluvana vuonna, joten tiedossa on huippuarvontoja asiakkaidemme kesken. Pysykäähän kuulolla ja seuratkaa meitä myös Facebookissa ja Instagramissa. 

 


Jari Hirvirinne oli onnekas Applen iPadin voittaja. Hirvirinne on ollut Imatran Seudun Sähkö Oy:n uskollinen asiakas jo vuosikymmeniä.


Riina Jääskeläinen oli yksi viidestä onnekkaasta, jotka voittivat kaksi balettilippua St. Petersburg Ballet Theatren esittämään klassikkoteokseen Prinsessa Ruusunen. 

Tulosta

Osallistu keskusteluun

Kommentit


Energiavinkit

Lämmitätkö vai tuhlaatko?

Viimeistään nyt on aika kytkeä lämmitys päälle. Varmista samalla, että ilmanvaihdon lämmöntalteenottolaite on käytössä. Näin pysäytät lämmitysenergian tuhlauksen ja vähennät vedon tunnetta. Lue lisää

ISS omat uutiset

Rakennamme aurinkovoimalan toimistorakennuksen katolle

Käynnistimme maaliskuussa aurinkovoimalahankkeen, jonka tavoitteena on rakentaa aurinkovoimala toimitalomme katolle. Hankkeella haetaan kokemusta aurinkovoiman tuotantomääristä ja laitteiston teknillisistä ominaisuuksista. Lue lisää

Energiatehokkuus

Sopivan lampun löytäminen

Valolähteet ovat muuttuneet. Enää ei lamppuja hankittaessa tuijoteta watteja vaan lumeneita (lm), jotka kuvaavat lampusta saatavaa valon määrää. Led-lamput ovat pitkäikäisiä ja energiataloudellisia, mutta muitakin vaihtoehtoja on tarjolla. Lue lisää

Vertailut

Sähkögrillillä grilliherkut siististi ja turvallisesti

Grilliherkut kuuluvat kesään. Otimme testiin viisi sähkögrilliä ja testasimme miten sähkögrilli pärjää kesän grillauksissa. Ja kyllä sähkögrillillä pärjää, siististi ja turvallisesti. Lue lisää

Kodintekniikka

Suomen sähköiset sata vuotta osa 3, 1973-1995 Juppinalleja ja leipäkoneita

Suomi eli 80–luvulla nousukautta, mutta sukelsi 90–luvun alussa syvälle lamaan. Samaan aikaan tietokoneet ja matkapuhelimet alkoivat muuttaa arkeamme. Lue lisää

Turvallisuus

Vaihda palovaroittimesi 5-10 vuoden välein

Palovaroitin on jokaisen kodin pakollinen varuste, jonka kunnosta on pidettävä huolta. Testaa varotin säännöllisesti ja vaihda se uuteen 5-10 vuoden välein. Lue lisää

Liikenne

Sähköautot eivät tuo paineita verkostoon tai tuotantoon

Sähköautokeskustelussa on ajoittain ollut esillä sähköntuotanto ja -jakelu. On epäilty, että jos kaikki autot kulkisivat sähköllä, maamme sähköverkko ei riittäisi tai tuotantoa pitäisi rakentaa paljon lisää. Asiantuntija tyrmää nämä ajatukset ja kertoo, että älytekniikan avulla pärjätään nykyiselläkin kapasiteetillä. Lue lisää

Pääkirjoitus

Jo joutui armas aika

Taas koittaa se aika, kun yksi lukuvuosi on takana ja siitä jaetaan todistukset, joissa mennyttä tarkastellaan niin sanallisin kuin numeerisinkin arvosteluin. Myös Imatran Seudun Sähkö-konserni sai sanalliset arvionsa tilintarkastajilta ja lopullisen sinetin sille antoivat yhtiön omistajat yhtiökokouksessa toukokuussa. Siellä päätettiin vahvistaa vuoden 2016 tilinpäätös ja myöntää vastuuvapaus toiminnasta vastuussa oleville tahoille. Lue lisää

Laiteuutuudet

Segwaylta itse tasapainottavia henkilökuljettimia

Maailman johtava sähköisten henkilökuljettimien toimittaja on esitellyt kaksi uutta tuotetta, Segway miniLITEn ja miniPLUSsan, jotka muodostavat uuden minisarjakokoelman yhdessä nykyisen miniPRO-tuotteen kanssa. Lue lisää

Lämmitys

Lämmitätkö vai tuhlaatko?

Viimeistään nyt on aika kytkeä lämmitys päälle. Varmista samalla, että ilmanvaihdon lämmöntalteenottolaite on käytössä. Näin pysäytät lämmitysenergian tuhlauksen ja vähennät vedon tunnetta. Lue lisää