Asiakkaiden tyytyväisyys hyvällä tasalla

15.02.2017, klo 15:04Kommentteja 0

Imatran Seudun Sähkö Oy on osallistunut vuosittain Energiateollisuus ry:n koordinoimaan energiayhtiöiden asiakastyytyväisyystutkimukseen. Tutkimusta on tehty vuodesta 2010 alkaen, ja viime syksynä asiakkaille tehty kysely oli järjestyksessään kuudes.

Imatran Seudun Sähkö osallistui tutkimukseen viidettä kertaa, ja monella mittarilla mitattuna tulokset olivat paremmat kuin kertaakaan aiemmin.

Tutkimuksessa haastateltiin 150:tä asiakasta puhelimitse. Tutkimukseen valikoituivat asiakkaat, joilla on voimassa oleva sähkönsiirto- ja myyntisopimus Imatran Seudun Sähkön kanssa. Tutkimuksessa kartoitettiin palveluiden eri osa-alueita sähkön laadusta asiakaspalveluun ja laskutuksen selkeyteen. Tavoitteena oli saada käsitys asiakkaiden tyytyväisyydestä yhtiön palveluita ja toimintaa kohtaan sekä löytää toiminnan kehittämiskohteet ja vahvuudet.

Kokonaisarvosanaksi yhtiön toiminnasta asiakkaat antoivat arvosanan hyvä +. Edeltävään tutkimukseen verrattuna tulokset nousivat lähes jokaisella osa-alueella. Yhtiön keskeisiä vahvuusalueita ovat laskutuksen selkeys ja yhtiön vastuullinen ja asiantunteva imago.

Imatran Seudun Sähkön asiakkaat arvostavat eniten häiriötöntä sähkönjakelua, laskutuksen selkeyttä, kilpailukykyistä hintaa ja palveluhaluista henkilöstöä. Samat asiat korostuvat myös valtakunnallisesti. Sähkönjakelun häiriöttömyydestä Imatran Seudun Sähkö sai asiakkailta erittäin hyvän arvosanan, ja vikojen korjausnopeuden arvosana oli toimialan keskiarvon yläpuolella. Asiakkaiden tyytyväisyys oli parantunut merkittävästi myös muutos- ja häiriötilanteiden tiedottamisessa sekä energiankäytön raportoinnin toimivuudessa.                  

Asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset otettiin tyytyväisenä vastaan yhtiössä.

– Erityisesti asiakkaat, jotka ovat asioineet kanssamme, kokivat saaneensa erittäin hyvää palvelua. Tulos oli selkeästi yli toimialan keskiarvon. Lisäksi tutkimuksen mukaan asiakkaidemme tyytyväisyys jo ennestään kiiteltyyn asiakaspalveluun on parantunut edelleen. Siitä kiitos kuuluu jokaiselle, joka on vuoden aikana ollut asiakkaiden kanssa tekemisissä, toteaa energiapalveluiden liiketoimintapäällikkö Jussi Selenius.

Hyvistä tuloksista huolimatta tavoitteet on asetettu jo tulevaan.

– Tavoitteenamme on nostaa kokonaistyytyväisyys kiitettävälle tasolle ja löytää sellaiset palvelukanavat, joilla pystymme palvelemaan asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Unohtamatta perinteistä puhelinpalvelua, joka on edelleen valtakunnallisesti ja paikallisesti mieluisin tapa ottaa yhteyttä sähköyhtiöön. Vastuullisena ja asiantuntevana yhtiönä haluamme erottua kilpailluilla markkinoilla erityisesti asiakaspalvelulla, jatkaa Selenius.

Haluamme huomioida asiakkaitamme monin tavoin, joten asiakastyytyväisyyttä pyritään lisäämään myös erilaisin arvonnoin. Viime vuonna arvoimme mm. kaikkien Imatran Seudun Sähkön myyntiasiakkaiden kesken lippuja Imatra Balletin uudenvuoden balettigaalaan. Bonusta kerryttävien sähkösopimusasiakkaiden kesken arvottiin Applen iPad ja lahjakortteja Rossoon. Lisäksi järjestimme useita huippuarvontoja sosiaalisessa mediassa. Jatkamme hyväksi havaittua linjaa myös kuluvana vuonna, joten tiedossa on huippuarvontoja asiakkaidemme kesken. Pysykäähän kuulolla ja seuratkaa meitä myös Facebookissa ja Instagramissa. 

 


Jari Hirvirinne oli onnekas Applen iPadin voittaja. Hirvirinne on ollut Imatran Seudun Sähkö Oy:n uskollinen asiakas jo vuosikymmeniä.


Riina Jääskeläinen oli yksi viidestä onnekkaasta, jotka voittivat kaksi balettilippua St. Petersburg Ballet Theatren esittämään klassikkoteokseen Prinsessa Ruusunen. 

Tulosta

Osallistu keskusteluun

Kommentit


Energiavinkit

Kodin sähkönkäyttö nousee lämpimällä

Lämpötilojen noustessa joutuvat kylmälaitteet kovemmalle. Kuumassa kylmälaitteet tekevät enemmän töitä pitääkseen ruuat ja pakasteet kylminä. Lue lisää

ISS omat uutiset

Rakennamme aurinkovoimalan toimistorakennuksen katolle

Käynnistimme maaliskuussa aurinkovoimalahankkeen, jonka tavoitteena on rakentaa aurinkovoimala toimitalomme katolle. Hankkeella haetaan kokemusta aurinkovoiman tuotantomääristä ja laitteiston teknillisistä ominaisuuksista. Lue lisää

Energiatehokkuus

Kasvata oma sato kasvihuoneessa

Yhä useammalla on ajatus itse kasvatetusta sadosta. Viherpeukaloille onkin tarjolla todella monenlaisia vaihtoehtoja. Minikasvihuoneen tai paremminkin hyllykön voi sijoittaa parvekkeelle ja tilaihmeitä on tarjolla myös rivi- ja pientalojen pihalle. Lue lisää

Vertailut

Sähkögrillillä grilliherkut siististi ja turvallisesti

Grilliherkut kuuluvat kesään. Otimme testiin viisi sähkögrilliä ja testasimme miten sähkögrilli pärjää kesän grillauksissa. Ja kyllä sähkögrillillä pärjää, siististi ja turvallisesti. Lue lisää

Kodintekniikka

Taltuta tulinen nokkonen hauduttamalla

Lähi- ja luomuruoat ovat trendikkäitä. Siitä voi pistää vielä askeleen paremmaksi talttumalla tulinen ja luonnonvarainen kotipihan nokkonen hauduttamalla. Sähköliedellä saa valmistettua monenlaisia nokkosherkkuja. Lue lisää

Turvallisuus

Varmista mökkihormien kunto

Mökin ja saunan hormin kunto on hyvä varmistaa vuosittain. Älä kuitenkaan lankea ilmaisia tarkastuksia ja mahdollisesti ylihintaisia korjauksia kauppaavien helppoheikkien ansaan. Lue lisää

Liikenne

Yksityisiin kiinteistöihin tarvitaan latauspisteitä

Taloyhtiöiden hallitusten kannattaa varautua sähköajoneuvojen yleistymiseen ja huomioida latauspisteiden rakentaminen hyvissä ajoin. Osana yhteisrahoitteista projektia Motiva on julkaissut videon, joka neuvoo taloyhtiöitä alkuun latauspisteiden rakentamisessa. Lue lisää

Pääkirjoitus

Jo joutui armas aika

Taas koittaa se aika, kun yksi lukuvuosi on takana ja siitä jaetaan todistukset, joissa mennyttä tarkastellaan niin sanallisin kuin numeerisinkin arvosteluin. Myös Imatran Seudun Sähkö-konserni sai sanalliset arvionsa tilintarkastajilta ja lopullisen sinetin sille antoivat yhtiön omistajat yhtiökokouksessa toukokuussa. Siellä päätettiin vahvistaa vuoden 2016 tilinpäätös ja myöntää vastuuvapaus toiminnasta vastuussa oleville tahoille. Lue lisää

Laiteuutuudet

Uudenlaista ajattelua astianpesuun

Mitä jos astianpesukone olisikin pieni tai esimerkiksi kaksiosainen, jotta sinun ei tarvitsisi aina odottaa sen täyttymistä pestäksesi täyden koneellisen. Fisher & Paykelin astianpesukone on vastaus monipuolisuuden kysyntään ja se on myös muotoilultaan ainutlaatuinen. Lue lisää

Lämmitys

Varmista mökkihormien kunto

Mökin ja saunan hormin kunto on hyvä varmistaa vuosittain. Älä kuitenkaan lankea ilmaisia tarkastuksia ja mahdollisesti ylihintaisia korjauksia kauppaavien helppoheikkien ansaan. Lue lisää