Asiakkaidemme tyytyväisyys on ennätysluokkaa

15.02.2019, klo 11:21Kommentteja 0

Syksy on mielenkiintoista aikaa Imatran Seudun Sähkön asiakaspalvelussa, sillä loppuvuodesta valmistuvat Energiateollisuuden vuosittain teettämän asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset. Tutkimuksessa saamme arvokasta palautetta asiakkailtamme joka päiväisestä työskentelystämme ja yhtiöstämme.

Tällä kertaa tulokset saivat erityisen iloisen vastaanoton, sillä asiakkaidemme tyytyväisyysindeksi oli jopa 3,88, joka on toimialan keskiarvoa (3,80) korkeampi. Irrallinen numero ei itsessään kerro paljoa, mutta meille se osoittaa että kulkemamme suunta on oikea – arvosana on korkeimpia, jonka asiakkaamme ovat koskaan meille antaneet.

Erityisen tärkeäksi meille tuloksen tekee se, että alkukesästä 2018 valmistui Imatran Seudun Sähkön asiakaslupaus, joka tiivistyy lauseeseen

Energiaa ja loistavan hyvän tuulista palvelua Imatralta koko Suomeen.

Asiakaslupauksessa kiteytyy toimintamme ydin ja pidämme sitä ohjenuorana kaikelle tekemisellemme. Mutta miten viemme lupauksemme sanoista tekoihin? Asiakaspalvelussa se tarkoittaa muun muassa sitä, että kohtaamme ja palvelemme asiakkaamme ammattitaitoisesti, mutta rehteinä eteläkarjalaisina – sellaisina kuin olemmekin. Asiakastyytyväisyystutkimuksesta käykin ilmi, että asiakkaamme pitävät yhtiön paikallisuutta, luotettavuutta sekä asiantuntevuutta meitä hyvin kuvaavina asioina. Sähkönmyynnissä on tänä päivänä tarjolla paljon erilaisia vaihtoehtoja ja tehtävämme on auttaa asiakasta löytämään juuri hänelle sopivin sähkösopimusratkaisu.

Asiakastyytyväisyystutkimuksen mukaan meiltä toivotaan monipuolisuutta asiointikanavien suhteen. Valtaosa asiakkaistamme asioi mieluiten puhelimitse tai toimipisteemme asiakaspalvelussa. Digitaaliset kanavat kuten sähköposti ja onlinepalvelu Wattis ovat enenevissä määrin tärkeitä asiakkaillemme, sillä viestin tai palautteen voi lähettää ajasta tai paikasta riippumatta. Yhtiömme juhlavuoden 2018 aikana asiakaspalvelumme jalkautui useampaan otteeseen Imatran ja Lappeenrannan Prismoihin sekä suositun katukonserttimme aikana Koskenpartaalle. Aiomme jatkaa tätä kiitosta saanutta tapaamme palvella myös vuonna 2019 ainakin Imatran Prisman osalta.

Kokonaisuudessaan asiakkaillemme tärkeimpiä asioita ovat luonnollisesti sähkönjakelun häiriöttömyys ja edullisuus. Kehitystä toivottiin häiriötilanteissa tiedottamiseen ja siihen liittyen suosittelemme lämpimästi asiakkaitamme tilaamaan tekstiviestitse puhelimeen lähetettävän häiriötiedotteen. Se on kätevä keino pysyä kartalla sähkönjakelun tilanteesta omien sähkönkäyttöpaikkojen osalta.

Asiakastyytyväisyystutkimuksen jälkimainingeissa keskitymme kehittämään ja viemään toimintaamme eteenpäin palautteisiin nojaten. Kiitämme suuresti kyselyyn vastanneita sekä kaikki nykyisiä ja tulevia asiakkaitamme! Lopuksi muutama hymyn asiakaspalvelijan huulille tuonut kommentti tutkimuksen avoimista palautteista, näihin kiteytyy miksi olemme sähköyhtiö sinuu varten: 

  • ”Hyvä, luotettava, mutkaton”
  • ”Varsin nuorekas 90-vuotias”
  • ”Miul ei ole ollut valittamista oikein mistään”
  • ”Sähkön saanti pelaa”
  • ”Tykkään, siel on hyvä asiakaspalvelu”
  • ”Vaikuttaa dynaamiselle, joustavalle ja eteenpäin pyrkivälle yritykselle, jolle asiakkaat ovat kuitenkin tärkeässä asemassa.”

 

Teksti: Laura Kotisalo
Kuva: Nestori Lönngrén

Tulosta

Osallistu keskusteluun

Kommentit


Energiavinkit

Valitse energiatehokas jäähdytyslaite

Kuuma sisäilma väsyttää ja olo on tukala. Silloin kaivataan viilennystä. Kannattaa miettiä miten kotinsa viilentää ja ensin estää kuuman ilman tulo sisään. Kannattaa myös hyödyntää yön viileitä hetkiä ja tuulettaa yöllä. Jos kuitenkin tarvitaan viilentimiä, on hyvä miettiä mikä on energiataloudellinen. Lue lisää

ISS omat uutiset

Puista vapaa sähkölinja -projekti etenee – jo 100 km säävarmaa sähkölinjaa!

Imatran Seudun Sähkön Siirron ja Metsänhoitoyhdistys Etelä-Karjalan yhteinen Puista vapaa sähkölinja -projekti on edennyt suunnitellussa vauhdissa. Projekti on edennyt hyvässä yhteistyössä maanomistajien kanssa, joita koko projektin piirissä on yhteensä noin 2000. Lue lisää

Energiatehokkuus

Vietä juhannus kestävästi

Juhannus lähestyy ja monille se merkitsee kesän kohokohtaa, jota vaelletaan juhlimaan veden äärelle ja mökille. Myös kaupunkijuhannusten suosio on kasvanut ja kaupungit eivät enää hiljene kokonaan. Nauti keskikesän juhlasta ekologisesti. Lue lisää

Vertailut

Kohti valkeaa hymyä

Hammasalan ammattilaiset suosittelevat sähköhammasharjaa. Sähköhammasharjaa suositellaan sen puhdistustehon vuoksi. Sähköhammasharjalla hampaat tulevat käsiharjalla harjaamista puhtaammiksi ja säännöllisellä sekä huolellisella harjaamisella pääset kohti valkeampaa hymyä. Vaihtoehtoja löytyy kaikissa hintaluokissa. Kokeilimme neljää sähköhammasharjaa. Lue lisää

Kodintekniikka

Lisääntynyt datankäyttö syö energiaa

Etätyöt ovat lisänneet datan käyttöä. Jokainen toimi puhelimella, tabletilla tai tietokoneella internetissä vie energiaa, paljon enemmän kuin oma kone. Datan käyttö on yllättävän suuri sähkönkuluttaja. Suuruutta ja sen ilmastovaikutuksia ei vielä täysin tunneta, mutta yritetään selvittää myös meillä Suomessa. Lue lisää

Turvallisuus

Ukkosiin kannattaa varautua

Kesä on ukkosten aikaa. Esimerkiksi kuumat hellejaksot päättyvät usein ukkosiin. Ukkoset ovat luonnon voimannäytös, mutta tositilanteessa ilmiöstä on leikki kaukana. Salamat ovat voimakkaita sähköpurkauksia, jotka aiheuttavat muun muassa sähkölaitevaurioita. Ukkosiin kannattaakin varautua niin kotona kuin mökillä. Lue lisää

Liikenne

Olisiko Suomesta sähköisen lentämisen edelläkävijäksi?

Lentoliikenteen runsaat hiilidioksidipäästöt puhuttavat. Yksi varteenotettavimmista vaihtoehdoista nykymuotoiselle lentoliikenteelle on lentokonekannan sähköistäminen. Tutkimuksen mukaan Suomi voisi olla sähköisen lentämisen edelläkävijämaa. Lue lisää

Pääkirjoitus

Juhlavuoden satoa

Viime vuonna juhlittiin 90-vuotiasta Imatran Seudun Sähkö Oy:tä. Vuotta muistellaan varmasti hyvillä mielin niin asiakkaiden, yhteistyökumppaneiden, yhtiön johdon kuin henkilökunnankin parissa. Mutta miltä näyttää vuosi numeroina? Lue lisää

Laiteuutuudet

Imuroi ja pese lattiat automaattisesti

iRobotin uusi Roomba 970-sarja käyttää Imprint™-linkkitekniikkaa ja pystyy yhteistyöhön Braava jet m6 -robottimopin kanssa. Tämän tekniikan avulla lattianpesu käynnistyy automaattisesti imuroinnin päätyttyä. Lisäksi on mahdollisuus käyttää iRobot HOME -sovellusta siivoustöiden ajoittamiseen ja seuraamiseen. Lue lisää

Lämmitys

Vuosikellosta vinkit kodin talotekniikan kunnossapitoon

Kodista kannattaa pitää huolta. Talotekniikan huolenpidolla asumismukavuus ja turvallisuus pysyvät kunnossa ja asuinkustannukset kurissa. Samalla kodin lämmön- ja sähkönkulutus pysyy kurissa. Asumisen vuosikello auttaa muistamaan, mitä eri vuodenaikoina kannattaa tehdä. Lue lisää