Asiakkaidemme tyytyväisyys on ennätysluokkaa

15.02.2019, klo 11:21Kommentteja 0

Syksy on mielenkiintoista aikaa Imatran Seudun Sähkön asiakaspalvelussa, sillä loppuvuodesta valmistuvat Energiateollisuuden vuosittain teettämän asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset. Tutkimuksessa saamme arvokasta palautetta asiakkailtamme joka päiväisestä työskentelystämme ja yhtiöstämme.

Tällä kertaa tulokset saivat erityisen iloisen vastaanoton, sillä asiakkaidemme tyytyväisyysindeksi oli jopa 3,88, joka on toimialan keskiarvoa (3,80) korkeampi. Irrallinen numero ei itsessään kerro paljoa, mutta meille se osoittaa että kulkemamme suunta on oikea – arvosana on korkeimpia, jonka asiakkaamme ovat koskaan meille antaneet.

Erityisen tärkeäksi meille tuloksen tekee se, että alkukesästä 2018 valmistui Imatran Seudun Sähkön asiakaslupaus, joka tiivistyy lauseeseen

Energiaa ja loistavan hyvän tuulista palvelua Imatralta koko Suomeen.

Asiakaslupauksessa kiteytyy toimintamme ydin ja pidämme sitä ohjenuorana kaikelle tekemisellemme. Mutta miten viemme lupauksemme sanoista tekoihin? Asiakaspalvelussa se tarkoittaa muun muassa sitä, että kohtaamme ja palvelemme asiakkaamme ammattitaitoisesti, mutta rehteinä eteläkarjalaisina – sellaisina kuin olemmekin. Asiakastyytyväisyystutkimuksesta käykin ilmi, että asiakkaamme pitävät yhtiön paikallisuutta, luotettavuutta sekä asiantuntevuutta meitä hyvin kuvaavina asioina. Sähkönmyynnissä on tänä päivänä tarjolla paljon erilaisia vaihtoehtoja ja tehtävämme on auttaa asiakasta löytämään juuri hänelle sopivin sähkösopimusratkaisu.

Asiakastyytyväisyystutkimuksen mukaan meiltä toivotaan monipuolisuutta asiointikanavien suhteen. Valtaosa asiakkaistamme asioi mieluiten puhelimitse tai toimipisteemme asiakaspalvelussa. Digitaaliset kanavat kuten sähköposti ja onlinepalvelu Wattis ovat enenevissä määrin tärkeitä asiakkaillemme, sillä viestin tai palautteen voi lähettää ajasta tai paikasta riippumatta. Yhtiömme juhlavuoden 2018 aikana asiakaspalvelumme jalkautui useampaan otteeseen Imatran ja Lappeenrannan Prismoihin sekä suositun katukonserttimme aikana Koskenpartaalle. Aiomme jatkaa tätä kiitosta saanutta tapaamme palvella myös vuonna 2019 ainakin Imatran Prisman osalta.

Kokonaisuudessaan asiakkaillemme tärkeimpiä asioita ovat luonnollisesti sähkönjakelun häiriöttömyys ja edullisuus. Kehitystä toivottiin häiriötilanteissa tiedottamiseen ja siihen liittyen suosittelemme lämpimästi asiakkaitamme tilaamaan tekstiviestitse puhelimeen lähetettävän häiriötiedotteen. Se on kätevä keino pysyä kartalla sähkönjakelun tilanteesta omien sähkönkäyttöpaikkojen osalta.

Asiakastyytyväisyystutkimuksen jälkimainingeissa keskitymme kehittämään ja viemään toimintaamme eteenpäin palautteisiin nojaten. Kiitämme suuresti kyselyyn vastanneita sekä kaikki nykyisiä ja tulevia asiakkaitamme! Lopuksi muutama hymyn asiakaspalvelijan huulille tuonut kommentti tutkimuksen avoimista palautteista, näihin kiteytyy miksi olemme sähköyhtiö sinuu varten: 

  • ”Hyvä, luotettava, mutkaton”
  • ”Varsin nuorekas 90-vuotias”
  • ”Miul ei ole ollut valittamista oikein mistään”
  • ”Sähkön saanti pelaa”
  • ”Tykkään, siel on hyvä asiakaspalvelu”
  • ”Vaikuttaa dynaamiselle, joustavalle ja eteenpäin pyrkivälle yritykselle, jolle asiakkaat ovat kuitenkin tärkeässä asemassa.”

 

Teksti: Laura Kotisalo
Kuva: Nestori Lönngrén

Tulosta

Osallistu keskusteluun

Kommentit


Energiavinkit

Lämpötilalla on merkitystä

Koko maassa on jo koettu pakkaspäiviä ja -öitä. Vielä ei ole myöhäistä tarkastaa, että kodin lämmitys ja ilmanvaihto on säädetty oikein pakkaskauteen. Oikein säädetty ilmastointi ja lämmitys pienentävät kodin ilmastovaikutusta ja säästävät myös rahaa niin omakotitalossa kuin taloyhtiössä. Lue lisää

ISS omat uutiset

Puista vapaa sähkölinja -projekti etenee – jo 100 km säävarmaa sähkölinjaa!

Imatran Seudun Sähkön Siirron ja Metsänhoitoyhdistys Etelä-Karjalan yhteinen Puista vapaa sähkölinja -projekti on edennyt suunnitellussa vauhdissa. Projekti on edennyt hyvässä yhteistyössä maanomistajien kanssa, joita koko projektin piirissä on yhteensä noin 2000. Lue lisää

Energiatehokkuus

Valaistuksen syksy on ekologinen ja moni-ilmeinen

Syksyn valaistustrendeissä näkyvät ekologisuus ja kestävä kehitys. Valaistus suunnitellaan yhä useimmin koko kodin erilaisiin ja muuttuviin tarpeisiin. Myös vuorokaudenajat ja luonnonvalo huomioidaan. Lue lisää

Vertailut

TTS Työtehoseura testasi neljä robotti-imuria: Kotiympäristössä suorituskyky vaihtelee

Työtehoseuran testaamat robotti-imurit olivat koeolosuhteissa melko tasavertaisia, mutta käytännön testeissä niiden suorituskyky vaihteli. Etenkin nurkkien, seinänvierustojen ja eripaksuisten mattojen imurointituloksissa oli laitekohtaisia eroja. Lue lisää

Kodintekniikka

Hemmottele jalkoja kylvyllä

Kuumottaako, aristaako ja kiristääkö jalkoja? Rentouttava jalkakylpy ja säännöllinen rasvaus on jo hyvä alku jalkojen hoidolle. Kylpylaitteet ovat helppokäyttöisiä ja niiden aikana voi esimerkiksi katsoa televisiota tai kuunnella äänikirjoja. Lue lisää

Turvallisuus

Valaise joulu turvallisesti

Syksyä ja joulunaikaa valaistaan näyttävillä kausi- ja jouluvaloilla. Valojen käytössä kannattaa muistaa sähköturvallisuus, niin sisällä kuin ulkona. Tietenkin myös valojen sähkönkulutuksella on merkitystä. Kun uusia valoja hankkii, löytyy kaupasta energiatehokkaita vaihtoehtoja, jotka kestävät huolellisesti käytettyinä useita vuosia. Lue lisää

Liikenne

Autot parkkiin ilman kuljettajaa

Automatisoitu ajaminen eli ilman kuljettajaa liikkuvat autot ovat tulevaisuutta. Nyt tällä tiellä on päästy askel eteenpäin, kun Euroopassa on saatu lupa ensimmäiselle automatisoidulle pysäköintijärjestelmälle. Lue lisää

Pääkirjoitus

Juhlavuoden satoa

Viime vuonna juhlittiin 90-vuotiasta Imatran Seudun Sähkö Oy:tä. Vuotta muistellaan varmasti hyvillä mielin niin asiakkaiden, yhteistyökumppaneiden, yhtiön johdon kuin henkilökunnankin parissa. Mutta miltä näyttää vuosi numeroina? Lue lisää

Laiteuutuudet

Johdoton pölynimuri, jolla voi myös mopata

Pussittomista, akkukäyttöisistä varsi-imureista on tullut erittäin suosittuja. Ja syystäkin, koska markkinoiden parhaat ovat sekä käteviä että tehokkaita. Roidmi on markkinoiden uusin laatumerkki. Todella tehokas ja innovatiivinen pölynimuri, joka osaa myös mopata lattiasi. Lue lisää

Lämmitys

Aika siirtyä jäähdyttelemään?

Moni asunto voi muuttua helteellä tukalan kuumaksi. Jäähdytys kannattaa tehdä tehokkaasti, mutta energiaa tuhlaamatta. Lue lisää