Asiakkaidemme tyytyväisyys on ennätysluokkaa

15.02.2019, klo 11:21Kommentteja 0

Syksy on mielenkiintoista aikaa Imatran Seudun Sähkön asiakaspalvelussa, sillä loppuvuodesta valmistuvat Energiateollisuuden vuosittain teettämän asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset. Tutkimuksessa saamme arvokasta palautetta asiakkailtamme joka päiväisestä työskentelystämme ja yhtiöstämme.

Tällä kertaa tulokset saivat erityisen iloisen vastaanoton, sillä asiakkaidemme tyytyväisyysindeksi oli jopa 3,88, joka on toimialan keskiarvoa (3,80) korkeampi. Irrallinen numero ei itsessään kerro paljoa, mutta meille se osoittaa että kulkemamme suunta on oikea – arvosana on korkeimpia, jonka asiakkaamme ovat koskaan meille antaneet.

Erityisen tärkeäksi meille tuloksen tekee se, että alkukesästä 2018 valmistui Imatran Seudun Sähkön asiakaslupaus, joka tiivistyy lauseeseen

Energiaa ja loistavan hyvän tuulista palvelua Imatralta koko Suomeen.

Asiakaslupauksessa kiteytyy toimintamme ydin ja pidämme sitä ohjenuorana kaikelle tekemisellemme. Mutta miten viemme lupauksemme sanoista tekoihin? Asiakaspalvelussa se tarkoittaa muun muassa sitä, että kohtaamme ja palvelemme asiakkaamme ammattitaitoisesti, mutta rehteinä eteläkarjalaisina – sellaisina kuin olemmekin. Asiakastyytyväisyystutkimuksesta käykin ilmi, että asiakkaamme pitävät yhtiön paikallisuutta, luotettavuutta sekä asiantuntevuutta meitä hyvin kuvaavina asioina. Sähkönmyynnissä on tänä päivänä tarjolla paljon erilaisia vaihtoehtoja ja tehtävämme on auttaa asiakasta löytämään juuri hänelle sopivin sähkösopimusratkaisu.

Asiakastyytyväisyystutkimuksen mukaan meiltä toivotaan monipuolisuutta asiointikanavien suhteen. Valtaosa asiakkaistamme asioi mieluiten puhelimitse tai toimipisteemme asiakaspalvelussa. Digitaaliset kanavat kuten sähköposti ja onlinepalvelu Wattis ovat enenevissä määrin tärkeitä asiakkaillemme, sillä viestin tai palautteen voi lähettää ajasta tai paikasta riippumatta. Yhtiömme juhlavuoden 2018 aikana asiakaspalvelumme jalkautui useampaan otteeseen Imatran ja Lappeenrannan Prismoihin sekä suositun katukonserttimme aikana Koskenpartaalle. Aiomme jatkaa tätä kiitosta saanutta tapaamme palvella myös vuonna 2019 ainakin Imatran Prisman osalta.

Kokonaisuudessaan asiakkaillemme tärkeimpiä asioita ovat luonnollisesti sähkönjakelun häiriöttömyys ja edullisuus. Kehitystä toivottiin häiriötilanteissa tiedottamiseen ja siihen liittyen suosittelemme lämpimästi asiakkaitamme tilaamaan tekstiviestitse puhelimeen lähetettävän häiriötiedotteen. Se on kätevä keino pysyä kartalla sähkönjakelun tilanteesta omien sähkönkäyttöpaikkojen osalta.

Asiakastyytyväisyystutkimuksen jälkimainingeissa keskitymme kehittämään ja viemään toimintaamme eteenpäin palautteisiin nojaten. Kiitämme suuresti kyselyyn vastanneita sekä kaikki nykyisiä ja tulevia asiakkaitamme! Lopuksi muutama hymyn asiakaspalvelijan huulille tuonut kommentti tutkimuksen avoimista palautteista, näihin kiteytyy miksi olemme sähköyhtiö sinuu varten: 

  • ”Hyvä, luotettava, mutkaton”
  • ”Varsin nuorekas 90-vuotias”
  • ”Miul ei ole ollut valittamista oikein mistään”
  • ”Sähkön saanti pelaa”
  • ”Tykkään, siel on hyvä asiakaspalvelu”
  • ”Vaikuttaa dynaamiselle, joustavalle ja eteenpäin pyrkivälle yritykselle, jolle asiakkaat ovat kuitenkin tärkeässä asemassa.”

 

Teksti: Laura Kotisalo
Kuva: Nestori Lönngrén

Tulosta

Osallistu keskusteluun

Kommentit


Energiavinkit

Kylmäsäilytä energiatehokkaasti

Ruoan kylmäsäilytys on keittiön suurin energiankäyttäjä. Etenkin näin kesän lopulla, jos pakastat luonnonantimia talveksi, kannattaa kiinnittää huomio kylmälaitteisiin. Ennen uusien tuotteiden pakastamista, katso ainakin ettei pakastimeen ole kertynyt huurretta tai jäätä. Lue lisää

ISS omat uutiset

Imatran Seudun Sähkönsiirto nostaa sähkön siirtohintoja 1.7.2019 alkaen. Hinnankorotuksen vaikutus verolliseen siirtohintaan on keskimäärin 11,2 %.

Sähkön siirtohinta muodostuu perusmaksusta ja kulutuksen mukaan määräytyvästä osasta sekä sähkö- ja arvonlisäverosta. Heinäkuussa voimaan astuva hinnankorotus kohdistuu sekä perus- että kulutusmaksuun. Lue lisää

Energiatehokkuus

Pihoille kaivataan valoa

Pihan kulkureittien valaiseminen on kyselyn mukaan pihojen tärkein sähköistysaihe. Pihalle kaivataan myös pistorasioita kausivaloille sekä sähköisille työkaluille. Nyt on oikea aika suunnitella pihan sähköistyksen parantaminen ja toteuttaa se kesän aikana ennen syksyn pimeitä. Lue lisää

Vertailut

Premiumia ja tavallisuutta

Sähköautoja alkaa olla tarjolla jo eri luokkiin, niin premiumiin kuin kansanautoluokkaan. Tosin varsinaista kansansähköautoa ei ole vielä nähty, sen verran hinnat ovat edelleen korkeat. Vaihtoehtoja löytyy eri hintaluokkiin ja ajomatkat yhdellä latauksella alkavat olla useimmille riittävät. Vertailimme miten Jaguar I-Pace ja Hyundai Kona Electric soveltuvat pidemmille matkoille ja kaupunkiin. Lue lisää

Turvallisuus

Kun aloitat rakentamissuunnittelun MUISTA SÄHKÖT

Rakentaminen on mittava projekti, johon kuuluu olennaisena osana rakennuksen sähköistäminen. Sähköä tarvitaan heti kun rakentaminen aloitetaan, jopa jo ennen rakennustöitä. Lue lisää

Liikenne

Sähköauto ladataan useimmiten kotona

Sähköauton lataaminen on kotona helppoa. Omakotitalossa päätöksen omasta latauspisteestä voi tehdä itse, taloyhtiöissä tarvitaan taloyhtiön päätös sähköautojen latauspisteiden toteuttamisesta. Ennen lataamista tai latauspisteen hankintaa on selvitettävä kiinteistön sähköjärjestelmän mitoitus ja pistorasioiden soveltuvuus jatkuvaan lataamiseen. Lue lisää

Pääkirjoitus

Juhlavuoden satoa

Viime vuonna juhlittiin 90-vuotiasta Imatran Seudun Sähkö Oy:tä. Vuotta muistellaan varmasti hyvillä mielin niin asiakkaiden, yhteistyökumppaneiden, yhtiön johdon kuin henkilökunnankin parissa. Mutta miltä näyttää vuosi numeroina? Lue lisää

Laiteuutuudet

Keskuspölynimuri on vaihtoehto perinteiselle

Suomalaiset mieltävät keskuspölynimurin asennuksen kotiin usein hankalaksi ja vaikeaksi. Keskuspölynimurin asennus vie usein kuitenkin vain muutamia tunteja. Allaway on koonnut yhteen asiantuntijoiden käytännön vinkit, kuinka keskuspölynimurin asennus kotiin etenee vaihe vaiheelta. Lue lisää

Lämmitys

Aika siirtyä jäähdyttelemään?

Moni asunto voi muuttua helteellä tukalan kuumaksi. Jäähdytys kannattaa tehdä tehokkaasti, mutta energiaa tuhlaamatta. Lue lisää