Tyytyväisiä asiakkaita ja häiriötöntä sähkönjakelua

23.02.2018, klo 13:39Kommentteja 3

Imatran Seudun Sähkö Oy osallistui syksyllä 2017 jo perinteeksi muodostuneeseen Energiateollisuuden IROResearchilla teettämään asiakastyytyväisyyskyselyyn.


Asiakaspalvelu sai erityisesti kiitosta palveluhalukkuudesta. 

Kyselyssä haastateltiin puhelimitse 150 yhtiön asiakasta, joilla oli voimassa oleva sähkönmyynti- ja siirtosopimus.

94% asiakkaista antoi Imatran Seudun Sähkölle yleisarvosanaksi hyvän, erittäin hyvän tai erinomaisen arvosanan. Erityisesti kiitosta saivat niin asiakaspalvelun, kuin koko henkilöstönkin tavoitettavuus ja palveluhalukkuus. Asiakkaat kiittelivät myös henkilöstön kykyä ratkaista ongelma tai asia. Asiakkaat kiittelivät myös henkilöstön ongelmanratkaisu- sekä asioidenhoitokykyä.

Sähkönjakelun häiriöttömyydestä ja vikojen korjausnopeudesta Imatran Seudun Sähkö sai jo edellisenä vuonna asiakkailta erittäin hyvän arvosanan ja viime vuonna asiakkaat olivat näihin palveluihin vieläkin tyytyväisempiä. Arvosanat lähentelivät kaupunkiyhtiöiden tuloksia ja olivat taajamayhtiöiden toimialavertailussa selkeästi keskiarvoja paremmat.

Asiakkaiden tyytyväisyys oli myös merkittävästi parantunut kysyttäessä onnistumista tiedon saamisesta yhtiön kotisivuilta. Lisäksi Imatran Seudun Sähkön Wattis online-palvelun käytettävyyttä pidettiin parempana, kuin toimialalla keskimäärin.

Tutkimuksen mukaan selkeä kehityskohde yhtiöllä on häiriötilanteista tiedottamisessa. Imatran Seudun Sähkön asiakkailla on mahdollisuus tilata ilmainen sähkökatkoista kertova häiriötiedote.  Kyselyyn vastanneista vain hieman yli 10% oli tilannut palvelun. Palvelun aktivoineet ja sen kautta tiedon häiriöstä saaneet vastaajat olivat siihen erittäin tyytyväisiä. Häiriöpalveluun voi rekisteröityä Wattis online-palvelun kautta tai vaihtoehtoisesti häiriötiedotteen voi tilata tekstiviestillä. Wattis online-palvelussa voi lisäksi valita haluaako viestin katkosta myös sähköpostitse, ja haluaako viestejä yö aikaan.​

Näin tilaat maksuttoman häiriötiedotteen:

Mikäli haluat sähkönkäyttöpaikkasi häiriötilanteen tekstiviestillä kännykkääsi lähetä seuraavan sisältöinen viesti numeroon 18200.

ISSOY AVAA [toimituskohdenumero] [asiakasnumero]

Toimistuskohdenumeron ja asiakasnumeron löydät sähkölaskustasi. Voit tilata häiriötiedotteen myös Wattis online-palvelusta. Tällöin voit valita haluatko häiriötiedotteen myös sähköpostiisi tekstiviestin lisäksi ja haluatko viestit myös yöaikaan. Tekstiviestillä rekisteröityneille häiriöviestejä toimitetaan päivisin kello 6-23 välillä. 

Tulosta

Osallistu keskusteluun

Kommentit


kirjoitti ma 26. helmikuuta 2018 11.25.11

Blackfridayasiakas

Hei, ikävä etten saanut mahdollisuutta osallistua tutkimukseen. Mutta ehkäpä tarkoitus onkin antaa ulospäin vääristyneen positiivista kuvaa tästä lafkasta. Voin nimittäin sanoa, että kyseisessä yrityksessä on henkilöstön ammattitaidossa selvää vajausta ja hyvän asiakaspalvelun piirteitä ei tunneta. Kertoo paljon myös yrityksen arvoista, kun tosiaan sitä ei kiinnosta asiakas pätkän vertaa. Ja tämä on häpeänpilkku S-ryhmälle sen alla toimiessaan, katsottuna siihen miten hyvin asiakaspalvelu taas SOK:lla toimii.

kirjoitti ma 26. helmikuuta 2018 19.58.21

Kotilämpö

Pidän tärkeänä Wattis online-palvelua syystä, että sillä voi hyvin seurata omaa energiankäyttöään,samoin kuin niiden toimenpiteiden vaikutusta, mitä on tehnyt energian säästämiseksi. Toimenpiteet huomaa heti vuorokausitasolla.

Häiriötiedotteille annan suuren arvon, koska mahdollisilla pitemmillä sähkökatkoilla kesäpaikalla on ryhdyttävä toimenpiteisiin pakastimen sulamisen estämiseksi.

Yhteinen energiaelämä on mennyt oikein hyvin!

Tuomas Matilainen kirjoitti ti 27. helmikuuta 2018 16.40.15

IMATRAN SEUDUN SÄHKÖ OY

Hei Blackfridayasiakas,

Kiitos viestistäsi ja antamastasi palautteesta. Pahoittelemme, että olet kokenut saavasi huonoa palvelua. Voisitko olla yhteydessä meihin esim. sähköpostitse (asiakaspalvelu@issoy.fi), niin katsotaan miten voisimme hyvittää asian.

Energiavinkit

Apua omakotiasujien ja pienten taloyhtiöiden energiatehokkuussuunnitteluun

Toimiva LVI-tekniikka eli lämmitys-, vesi- ja ilmastointitekniikka ovat keskeisin osa talotekniikkaa. Kun ne toimivat oikein, asuminen on terveellistä, turvallista ja kuluttaa energiaa mahdollisimman vähän. Nyt on myös entistä helpompaa löytää avuksi osaava LVI-suunnittelija. Lue lisää

ISS omat uutiset

Puista vapaa sähkölinja -projekti etenee – jo 100 km säävarmaa sähkölinjaa!

Imatran Seudun Sähkön Siirron ja Metsänhoitoyhdistys Etelä-Karjalan yhteinen Puista vapaa sähkölinja -projekti on edennyt suunnitellussa vauhdissa. Projekti on edennyt hyvässä yhteistyössä maanomistajien kanssa, joita koko projektin piirissä on yhteensä noin 2000. Lue lisää

Energiatehokkuus

Maistiaisia 2020-luvun ruoasta

Ruokakulttuuri elää ja muuttuu. 2020-luvulla kasvisten käyttö lisääntyy ja pääsemme nauttimaan uudenlaisista mauista ja aterioista. Uutta voi syntyä myös vanhoista suomalaisista perinneruoista. Lue lisää

Vertailut

Liesituuletin pelastaa hajuilta, rasvalta ja kosteudelta

Keittiö ei ole vain paikka kokkailulle, vaan yhä useammin avoin osa kotia, jossa viihdytään ja samalla valmistetaan herkkuja tarjottaviksi. Ei olekaan sama pölähtääkö sieltä ilmaan hajuja, rasvaa ja kosteutta. Poistuvatko nämä kokkauksen sivutuotteet hyvällä liesituulettimella, Kuluttajalehti testasi 30 liesituuletinta valinnan tueksi. Lue lisää

Kodintekniikka

Tervetuloa melskeinen 20-luku

Mitä tapahtuu, kun yhdistetään nykytekniikan kehityssuunnat ja tutkimuslaboratorioiden prototyypit? Kurkistetaanpa kristallipalloon. Lue lisää

Turvallisuus

Jäiköhän liesi päälle?

Moni sähköpalo voitaisiin välttää huolellisuudella sekä käyttämällä ja huoltamalla laitteita ohjeiden mukaisesti. Palovaroitin on halpa henkivakuutus. Lue lisää

Liikenne

Latauspiste omalle kotipihalle

Sähköautojen, täyssähköautojen ja ladattavien hybridien myynti on kaksinkertaistunut jo muutaman vuoden. Kehitykselle ei näy loppua, joten latauspisteiden tarve kotipihoilla lisääntyy. Kotilataukset voidaan hoitaa julkisia latauspisteitä pienemmillä tehoilla, silloin paikkojen järjestäminen onnistuu taloyhtiöiden pihoillekin kohtuukustannuksin. Lue lisää

Pääkirjoitus

Juhlavuoden satoa

Viime vuonna juhlittiin 90-vuotiasta Imatran Seudun Sähkö Oy:tä. Vuotta muistellaan varmasti hyvillä mielin niin asiakkaiden, yhteistyökumppaneiden, yhtiön johdon kuin henkilökunnankin parissa. Mutta miltä näyttää vuosi numeroina? Lue lisää

Laiteuutuudet

Jauha itse kahvisi

Kun haluat nauttia kahvin kaikista aromeista ja kahvin oikeasta mausta, kahvi kannattaa jauhaa itse. Smeg on tuonut kuluttajien saataville ammattimaisen kahvimyllyn, jolla voit jauhaa kahvisi 30 eri jauhatusasteeseen. Lue lisää

Lämmitys

Vuosikellosta vinkit kodin talotekniikan kunnossapitoon

Kodista kannattaa pitää huolta. Talotekniikan huolenpidolla asumismukavuus ja turvallisuus pysyvät kunnossa ja asuinkustannukset kurissa. Samalla kodin lämmön- ja sähkönkulutus pysyy kurissa. Asumisen vuosikello auttaa muistamaan, mitä eri vuodenaikoina kannattaa tehdä. Lue lisää