Tyytyväisiä asiakkaita ja häiriötöntä sähkönjakelua

23.02.2018, klo 13:39Kommentteja 3

Imatran Seudun Sähkö Oy osallistui syksyllä 2017 jo perinteeksi muodostuneeseen Energiateollisuuden IROResearchilla teettämään asiakastyytyväisyyskyselyyn.


Asiakaspalvelu sai erityisesti kiitosta palveluhalukkuudesta. 

Kyselyssä haastateltiin puhelimitse 150 yhtiön asiakasta, joilla oli voimassa oleva sähkönmyynti- ja siirtosopimus.

94% asiakkaista antoi Imatran Seudun Sähkölle yleisarvosanaksi hyvän, erittäin hyvän tai erinomaisen arvosanan. Erityisesti kiitosta saivat niin asiakaspalvelun, kuin koko henkilöstönkin tavoitettavuus ja palveluhalukkuus. Asiakkaat kiittelivät myös henkilöstön kykyä ratkaista ongelma tai asia. Asiakkaat kiittelivät myös henkilöstön ongelmanratkaisu- sekä asioidenhoitokykyä.

Sähkönjakelun häiriöttömyydestä ja vikojen korjausnopeudesta Imatran Seudun Sähkö sai jo edellisenä vuonna asiakkailta erittäin hyvän arvosanan ja viime vuonna asiakkaat olivat näihin palveluihin vieläkin tyytyväisempiä. Arvosanat lähentelivät kaupunkiyhtiöiden tuloksia ja olivat taajamayhtiöiden toimialavertailussa selkeästi keskiarvoja paremmat.

Asiakkaiden tyytyväisyys oli myös merkittävästi parantunut kysyttäessä onnistumista tiedon saamisesta yhtiön kotisivuilta. Lisäksi Imatran Seudun Sähkön Wattis online-palvelun käytettävyyttä pidettiin parempana, kuin toimialalla keskimäärin.

Tutkimuksen mukaan selkeä kehityskohde yhtiöllä on häiriötilanteista tiedottamisessa. Imatran Seudun Sähkön asiakkailla on mahdollisuus tilata ilmainen sähkökatkoista kertova häiriötiedote.  Kyselyyn vastanneista vain hieman yli 10% oli tilannut palvelun. Palvelun aktivoineet ja sen kautta tiedon häiriöstä saaneet vastaajat olivat siihen erittäin tyytyväisiä. Häiriöpalveluun voi rekisteröityä Wattis online-palvelun kautta tai vaihtoehtoisesti häiriötiedotteen voi tilata tekstiviestillä. Wattis online-palvelussa voi lisäksi valita haluaako viestin katkosta myös sähköpostitse, ja haluaako viestejä yö aikaan.​

Näin tilaat maksuttoman häiriötiedotteen:

Mikäli haluat sähkönkäyttöpaikkasi häiriötilanteen tekstiviestillä kännykkääsi lähetä seuraavan sisältöinen viesti numeroon 18200.

ISSOY AVAA [toimituskohdenumero] [asiakasnumero]

Toimistuskohdenumeron ja asiakasnumeron löydät sähkölaskustasi. Voit tilata häiriötiedotteen myös Wattis online-palvelusta. Tällöin voit valita haluatko häiriötiedotteen myös sähköpostiisi tekstiviestin lisäksi ja haluatko viestit myös yöaikaan. Tekstiviestillä rekisteröityneille häiriöviestejä toimitetaan päivisin kello 6-23 välillä. 

Tulosta

Osallistu keskusteluun

Kommentit


kirjoitti ma 26. helmikuuta 2018 11.25.11

Blackfridayasiakas

Hei, ikävä etten saanut mahdollisuutta osallistua tutkimukseen. Mutta ehkäpä tarkoitus onkin antaa ulospäin vääristyneen positiivista kuvaa tästä lafkasta. Voin nimittäin sanoa, että kyseisessä yrityksessä on henkilöstön ammattitaidossa selvää vajausta ja hyvän asiakaspalvelun piirteitä ei tunneta. Kertoo paljon myös yrityksen arvoista, kun tosiaan sitä ei kiinnosta asiakas pätkän vertaa. Ja tämä on häpeänpilkku S-ryhmälle sen alla toimiessaan, katsottuna siihen miten hyvin asiakaspalvelu taas SOK:lla toimii.

kirjoitti ma 26. helmikuuta 2018 19.58.21

Kotilämpö

Pidän tärkeänä Wattis online-palvelua syystä, että sillä voi hyvin seurata omaa energiankäyttöään,samoin kuin niiden toimenpiteiden vaikutusta, mitä on tehnyt energian säästämiseksi. Toimenpiteet huomaa heti vuorokausitasolla.

Häiriötiedotteille annan suuren arvon, koska mahdollisilla pitemmillä sähkökatkoilla kesäpaikalla on ryhdyttävä toimenpiteisiin pakastimen sulamisen estämiseksi.

Yhteinen energiaelämä on mennyt oikein hyvin!

Tuomas Matilainen kirjoitti ti 27. helmikuuta 2018 16.40.15

IMATRAN SEUDUN SÄHKÖ OY

Hei Blackfridayasiakas,

Kiitos viestistäsi ja antamastasi palautteesta. Pahoittelemme, että olet kokenut saavasi huonoa palvelua. Voisitko olla yhteydessä meihin esim. sähköpostitse (asiakaspalvelu@issoy.fi), niin katsotaan miten voisimme hyvittää asian.

Energiavinkit

Pienillä teoilla säästöä ja mukavuutta

Kesäkausi on kääntynyt reilusti loppupuolelle ja syksy kolkuttelee ovella. Tämä tarkoittaa usein lehtien, kuran, hiekan ja kivien tarttumista kengänpohjiin. Hyvä kynnysmatto vähentää imuroinnin ja siivouksen tarvetta ja säästää siis aikaa ja sähköä. Lue lisää

ISS omat uutiset

Imatran Seudun Sähkönsiirto nostaa sähkön siirtohintoja 1.7.2019 alkaen. Hinnankorotuksen vaikutus verolliseen siirtohintaan on keskimäärin 11,2 %.

Sähkön siirtohinta muodostuu perusmaksusta ja kulutuksen mukaan määräytyvästä osasta sekä sähkö- ja arvonlisäverosta. Heinäkuussa voimaan astuva hinnankorotus kohdistuu sekä perus- että kulutusmaksuun. Lue lisää

Energiatehokkuus

Pihoille kaivataan valoa

Pihan kulkureittien valaiseminen on kyselyn mukaan pihojen tärkein sähköistysaihe. Pihalle kaivataan myös pistorasioita kausivaloille sekä sähköisille työkaluille. Nyt on oikea aika suunnitella pihan sähköistyksen parantaminen ja toteuttaa se kesän aikana ennen syksyn pimeitä. Lue lisää

Vertailut

Premiumia ja tavallisuutta

Sähköautoja alkaa olla tarjolla jo eri luokkiin, niin premiumiin kuin kansanautoluokkaan. Tosin varsinaista kansansähköautoa ei ole vielä nähty, sen verran hinnat ovat edelleen korkeat. Vaihtoehtoja löytyy eri hintaluokkiin ja ajomatkat yhdellä latauksella alkavat olla useimmille riittävät. Vertailimme miten Jaguar I-Pace ja Hyundai Kona Electric soveltuvat pidemmille matkoille ja kaupunkiin. Lue lisää

Kodintekniikka

Paahtohillossa maistuu kinuski

Kotimaiset omenat ovat joskus onnettomia rääpäleitä. Niiden kuoriminen ja keittäminen hilloksi ei aina innosta. Joskus taas pihalla kasvavat puut tuottavat niin suuren sadon, että kaikkia hedelmiä ei jaksaisi hyödyntää. Uunissa paistuva paahtohillo on kuitenkin suuri helpotus omenahillon ystäville. Lue lisää

Turvallisuus

Kun aloitat rakentamissuunnittelun MUISTA SÄHKÖT

Rakentaminen on mittava projekti, johon kuuluu olennaisena osana rakennuksen sähköistäminen. Sähköä tarvitaan heti kun rakentaminen aloitetaan, jopa jo ennen rakennustöitä. Lue lisää

Liikenne

Autot parkkiin ilman kuljettajaa

Automatisoitu ajaminen eli ilman kuljettajaa liikkuvat autot ovat tulevaisuutta. Nyt tällä tiellä on päästy askel eteenpäin, kun Euroopassa on saatu lupa ensimmäiselle automatisoidulle pysäköintijärjestelmälle. Lue lisää

Pääkirjoitus

Juhlavuoden satoa

Viime vuonna juhlittiin 90-vuotiasta Imatran Seudun Sähkö Oy:tä. Vuotta muistellaan varmasti hyvillä mielin niin asiakkaiden, yhteistyökumppaneiden, yhtiön johdon kuin henkilökunnankin parissa. Mutta miltä näyttää vuosi numeroina? Lue lisää

Laiteuutuudet

Keskuspölynimuri on vaihtoehto perinteiselle

Suomalaiset mieltävät keskuspölynimurin asennuksen kotiin usein hankalaksi ja vaikeaksi. Keskuspölynimurin asennus vie usein kuitenkin vain muutamia tunteja. Allaway on koonnut yhteen asiantuntijoiden käytännön vinkit, kuinka keskuspölynimurin asennus kotiin etenee vaihe vaiheelta. Lue lisää

Lämmitys

Aika siirtyä jäähdyttelemään?

Moni asunto voi muuttua helteellä tukalan kuumaksi. Jäähdytys kannattaa tehdä tehokkaasti, mutta energiaa tuhlaamatta. Lue lisää