Asiakkaidemme tyytyväisyys on ennätysluokkaa

15.02.2019, klo 11:21Kommentteja 0

Syksy on mielenkiintoista aikaa Imatran Seudun Sähkön asiakaspalvelussa, sillä loppuvuodesta valmistuvat Energiateollisuuden vuosittain teettämän asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset. Tutkimuksessa saamme arvokasta palautetta asiakkailtamme joka päiväisestä työskentelystämme ja yhtiöstämme.

Tällä kertaa tulokset saivat erityisen iloisen vastaanoton, sillä asiakkaidemme tyytyväisyysindeksi oli jopa 3,88, joka on toimialan keskiarvoa (3,80) korkeampi. Irrallinen numero ei itsessään kerro paljoa, mutta meille se osoittaa että kulkemamme suunta on oikea – arvosana on korkeimpia, jonka asiakkaamme ovat koskaan meille antaneet.

Erityisen tärkeäksi meille tuloksen tekee se, että alkukesästä 2018 valmistui Imatran Seudun Sähkön asiakaslupaus, joka tiivistyy lauseeseen

Energiaa ja loistavan hyvän tuulista palvelua Imatralta koko Suomeen.

Asiakaslupauksessa kiteytyy toimintamme ydin ja pidämme sitä ohjenuorana kaikelle tekemisellemme. Mutta miten viemme lupauksemme sanoista tekoihin? Asiakaspalvelussa se tarkoittaa muun muassa sitä, että kohtaamme ja palvelemme asiakkaamme ammattitaitoisesti, mutta rehteinä eteläkarjalaisina – sellaisina kuin olemmekin. Asiakastyytyväisyystutkimuksesta käykin ilmi, että asiakkaamme pitävät yhtiön paikallisuutta, luotettavuutta sekä asiantuntevuutta meitä hyvin kuvaavina asioina. Sähkönmyynnissä on tänä päivänä tarjolla paljon erilaisia vaihtoehtoja ja tehtävämme on auttaa asiakasta löytämään juuri hänelle sopivin sähkösopimusratkaisu.

Asiakastyytyväisyystutkimuksen mukaan meiltä toivotaan monipuolisuutta asiointikanavien suhteen. Valtaosa asiakkaistamme asioi mieluiten puhelimitse tai toimipisteemme asiakaspalvelussa. Digitaaliset kanavat kuten sähköposti ja onlinepalvelu Wattis ovat enenevissä määrin tärkeitä asiakkaillemme, sillä viestin tai palautteen voi lähettää ajasta tai paikasta riippumatta. Yhtiömme juhlavuoden 2018 aikana asiakaspalvelumme jalkautui useampaan otteeseen Imatran ja Lappeenrannan Prismoihin sekä suositun katukonserttimme aikana Koskenpartaalle. Aiomme jatkaa tätä kiitosta saanutta tapaamme palvella myös vuonna 2019 ainakin Imatran Prisman osalta.

Kokonaisuudessaan asiakkaillemme tärkeimpiä asioita ovat luonnollisesti sähkönjakelun häiriöttömyys ja edullisuus. Kehitystä toivottiin häiriötilanteissa tiedottamiseen ja siihen liittyen suosittelemme lämpimästi asiakkaitamme tilaamaan tekstiviestitse puhelimeen lähetettävän häiriötiedotteen. Se on kätevä keino pysyä kartalla sähkönjakelun tilanteesta omien sähkönkäyttöpaikkojen osalta.

Asiakastyytyväisyystutkimuksen jälkimainingeissa keskitymme kehittämään ja viemään toimintaamme eteenpäin palautteisiin nojaten. Kiitämme suuresti kyselyyn vastanneita sekä kaikki nykyisiä ja tulevia asiakkaitamme! Lopuksi muutama hymyn asiakaspalvelijan huulille tuonut kommentti tutkimuksen avoimista palautteista, näihin kiteytyy miksi olemme sähköyhtiö sinuu varten: 

  • ”Hyvä, luotettava, mutkaton”
  • ”Varsin nuorekas 90-vuotias”
  • ”Miul ei ole ollut valittamista oikein mistään”
  • ”Sähkön saanti pelaa”
  • ”Tykkään, siel on hyvä asiakaspalvelu”
  • ”Vaikuttaa dynaamiselle, joustavalle ja eteenpäin pyrkivälle yritykselle, jolle asiakkaat ovat kuitenkin tärkeässä asemassa.”

 

Teksti: Laura Kotisalo
Kuva: Nestori Lönngrén

Tulosta

Osallistu keskusteluun

Kommentit


Energiavinkit

Päästä kevätauringon säteet sisälle

Ikkunoissa oleva lika ja pöly voi viedä jopa 40 prosenttia ikkunoiden valotehosta. Ikkunoiden pesu onkin ekoteko, joka vähentää valaistuksen tarvetta. Pese ikkunat ja avaa verhot sekä sälekaihtimet auringonpaisteella. Saat nauttia puhtaasta kevätauringon valosta. Lue lisää

ISS omat uutiset

Asiakkaidemme tyytyväisyys on ennätysluokkaa

Syksy on mielenkiintoista aikaa Imatran Seudun Sähkön asiakaspalvelussa, sillä loppuvuodesta valmistuvat Energiateollisuuden vuosittain teettämän asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset. Tutkimuksessa saamme arvokasta palautetta asiakkailtamme joka päiväisestä työskentelystämme ja yhtiöstämme. Lue lisää

Energiatehokkuus

Kauppalista kunniaan

Ruokahävikin vähentäminen on ekoteko, joka tekee hyvää myös kukkarolle. Keinot ovat usein varsin yksinkertaisia. Lue lisää

Vertailut

Premiumia ja tavallisuutta

Sähköautoja alkaa olla tarjolla jo eri luokkiin, niin premiumiin kuin kansanautoluokkaan. Tosin varsinaista kansansähköautoa ei ole vielä nähty, sen verran hinnat ovat edelleen korkeat. Vaihtoehtoja löytyy eri hintaluokkiin ja ajomatkat yhdellä latauksella alkavat olla useimmille riittävät. Vertailimme miten Jaguar I-Pace ja Hyundai Kona Electric soveltuvat pidemmille matkoille ja kaupunkiin. Lue lisää

Kodintekniikka

3D-television paluu?

OLED-televisioiden myynti kasvaa tänä vuonna jopa 30 prosenttia. Samalla yleistyvät 8k-hypertarkat televisiot. Kuuma kysymys on, koittaako pian lasittoman 3D-television aika? Lue lisää

Turvallisuus

Älykäs kodintekniikka avuksesi: esineiden internet hakkerin silmin

Internettiin liitettävän kodintekniikan määrä lisääntyy. Aivan riskitöntä IoT-laitteiden kytkeminen verkkoon ei ole. Kannattaa lukea aina huolellisesti turvaohjeet ja nyt viimeistään kehittää itselle järjestelmä erilaisten salasanojen muistamiseen. Lue lisää

Liikenne

Premiumia ja tavallisuutta

Sähköautoja alkaa olla tarjolla jo eri luokkiin, niin premiumiin kuin kansanautoluokkaan. Tosin varsinaista kansansähköautoa ei ole vielä nähty, sen verran hinnat ovat edelleen korkeat. Vaihtoehtoja löytyy eri hintaluokkiin ja ajomatkat yhdellä latauksella alkavat olla useimmille riittävät. Vertailimme miten Jaguar I-Pace ja Hyundai Kona Electric soveltuvat pidemmille matkoille ja kaupunkiin. Lue lisää

Pääkirjoitus

Puista vapaat sähkölinjat turvaavat yhteiskunnan toimintaa

Ilman sähköä on vaikea elää. Sähkökatkot sammuttavat valot ja pimentävät telkkarin, eikä kahvia saa keitettyä. Talvella talot jäähtyvät. Pitkittyessään sähkökatkot mykistävät kännykän, pysäyttävät veden tulon ja sulkevat kaupat ja huoltoasemat. Vähitellen ruoka loppuu, liikenne pysähtyy ja tiedon välittämisessä otetaan tienvarsien ilmoitustaulut ja kuriirit käyttöön. Lue lisää

Laiteuutuudet

Tuoretta mehua aamuun

Braun on lisännyt PurEase-aamiaissarjaan SJ3100 mehulingon. Sulavalinjainen mehulinko on varustettu uusilla teknologioilla, joiden ansiosta hommat hoituvat nopeasti ja siististi. Lue lisää

Lämmitys

Älä säästä sisäilman laadussa

Pakkasten paukkuessa tuntuu tärkeältä estää kylmän ilman virtaus huoneistoon energiasäästösyistä. Harkitsemattomasti tehtynä se voi kuitenkin aiheuttaa sisäilmaongelmia. Lue lisää